Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Barriers to entry in public procurement: Evidence from the Czech Republic
Prucek, Pavel ; Skuhrovec, Jiří (vedoucí práce) ; Matoušek, Jindřich (oponent)
Hlavním cílem této studie je odhalit efekt potenciálních bariér vstupu na marži dodavatelů veřejných zakázek na trhu s elektřinou a plynem v České republice. Dále se tato práce pokouší odhalit klíčové determinanty ovlivňující pravděpodobnost úspěchu malého a středního podniku získat veřejný kontrakt. Výsledky prokázaly, že český trh s veřejnými zakázkami pracuje relativně efektivně, jelikož dopad potenciálních bariér vstupu na marži nebyl odhalen. Kromě toho malé a střední podniky nebyly blokovány těmito bariérami vstupu od soutěžení o veřejné kontrakty, což poukazuje na nediskriminující praktiky zadavatelů. Doporučující opatření tedy zní využívat nástroje podporující konkurenční prostředí jako například elektronická aukce, které stlačují finální ceny zakázek a smršťují marži dodavatelů. Úspěch malých a středních podniků ve veřejných zakázkách se odvíjel od institucionálních charakteristik spíše než od těch standardních procedurálních. Tudíž podpora inovativních nástrojů v oblasti veřejných zakázek, jakými jsou konkrétní legislativní opatření (např. vyhrazená část zakázek pro malé a střední podniky) nebo semináře pořádané pro tyto podniky, mohou být efektivním nástrojem podpory malého podnikání. JEL klasifikace: H57, K4, D44, D73, C21 Klíčová slova: veřejné zakázky, malé a střední podniky, bariéry...
Vývoj globálního trhu s mikročipy
Srba, Lukáš Martin ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem globálního trhu s mikročipy. Zaměřuje se na jeho vývoj a predikci budoucího stavu, včetně jeho příčin a následků. Analýza postupuje od obecné charakteristiky trhu, přes jeho subjekty, až po vztahy a specifika, která zde panují. Z tohoto je na závěr vytvořena prognóza. Na úvod jsou popsány výrobky, které tato práce bere v potaz (tedy CPU, GPU a APU), dále konkurenční prostředí, které zavádí metodiku analýzy (rozdělení na tři úrovně, na výrobce fotolitografických zařízení, výrobce a architekty čipů a na aftermarket a OEM firmy) a v neposlední řadě jsou definovány bariéry vstupu, které zde panují. Jsou vymezeny tři skupiny; ekonomické, technologické a geoekonomické, které jsou aplikovány na každou úroveň trhu. Tímto jsou splněny všechny předpoklady nutné k stanovení budoucího vývoje na trhu. V poslední části je tato prognóza provedena, a to ve dvou podobách; krátkodobá a dlouhodobá, jsou také zavedeny předpoklady a omezení této předpovědi. V závěru práce jsou vyvozeny poznatky a následky, které vyplývají z předchozích částí.
Překážky vstupu přímých zahraničních investorů na japonský trh
Matoušková, Adéla ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Erbenová, Monika (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou nízkého stavu přímých zahraničních investic v Japonsku. Cílem je identifikovat hlavní příčiny tohoto jevu a následně navrhnout možná řešení. Překážky vstupu přímých zahraničních investorů jsou vymezeny podle metodiky organizace APEC a jejich identifikování v kontextu japonské ekonomiky vychází z průzkumů mezi manažery transnacionálních korporací prováděných japonskou vládní organizací JETRO. Dále jsou v práci diskutovány přímé zahraniční investice jakožto fenomén ve světové ekonomice, a to především jejich dopad na ekonomiku.
The impact of the companies'advertising strategies on the competition
Miňová, Lýdia ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Šlajs, Jan (oponent)
Reklama jako jeden z nástrojů marketingového mixu má pozitivní vliv na tržby a diferencuje produkt. Podle školy tržní síly přispívá reklama zároveň k rozdílu v nákladových podmínkách firem, vytváří abnormální zisky, které plynou z prodeje produktů nebo služeb a je schopná přístup do odvětví zamezit. Otázkou proto je, jestli reklama může mít tento vliv i na konkurenci v odvětví. Cílem práce je poukázat na základní přístupy k reklamě v ekonomických teoriích a na základě dostupných empirických studií blíže popsat a definovat rozdíly v jednotlivých přístupech. Vliv reklamy na základní ekonomické ukazatele je analyzovaný ve vlastní empirické studii na trhu čokoládových tyčinek, máčených a polomáčených oplatek.
Administrativní bariéry zakládání malých a středních podniků
Šefránek, Pavel ; Dočkal, Dalibor (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje současnou situaci stran administrativních bariér při zakládání malých a středních podniků v České republice v porovnání s jejími nejbližšími slovanskými sousedními zeměmi -- Maďarskem a Slovinskem. V aplikační části porovnává jednotlivé fáze zakládání společnosti a ukazuje, jak se jednotlivé země tohoto problému zhostily, a kde by se Česká republika mohla přiučit tak, aby tyto administrativní procedury tvořily co nejmenší možnou část počátečních nákladů vstupu do odvětví. Teoretická část poskytuje vysvětlující rámec zkoumaného problému.
Specifika obchodování B2B v podmínkách ČR
Remsha, Siarhei ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Daná práce je věnovaná problematice obchodování na českém B2B trhu. Základním cílem je vymezení jednotlivých článků B2B podnikání, jejích analýza a porovnání vývoje v ČR se zbytkem světa. Jednotlivé kapitoly a podkapitoly práce umožňuji logickou analýzu tématu a dosažení stanovených cílů. První kapitola uvádí analýzu historického vývoje ICT, informačních a komunikačních systémů a jejích implementaci v procesech podnikání. Daná kapitola nás rovněž seznámí s nejdůležitějšími pojmy a souvislostmi B2B obchodování. Druhá kapitola obsahuje popis a analýzu elektronických tržišť, jako nejvýznamnějšího nástroje B2B obchodování. Zvláštní pozornost je věnovaná principům fungování, typologií a modelům B2B trhů. Důležitou součásti této kapitoly je analýza překážek rozvoje B2B trhů a vstupu nových firem do B2B obchodování. V poslední kapitole je obsažená charakteristika českého B2B prostředí, jeho vývoj, překážky rozvoje, legislativní rámec. Daná kapitola nás taky seznámí s nejvýznamnějšími českými B2B portály, uvede jejich analýzu. Ve třetí kapitole se taky dozvíme o národních a celoevropských programech podporujících rozvoj B2B obchodování a konkurenceschopnost firem v dané oblasti. V závěru práce zhodnotíme dosažení postavených cílů a uvedeme závěrečné hodnocení problematiky. Přínosem práce je detailní analýza B2B obchodování obecně a v podmínkách ČR, vymezení vývojových trendů a překážek rozvoje.
Možnosti podnikání na brazilském trhu
Říhová, Michaela ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Jurek, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat makroprostředí Brazílie a potenciál této země pro české podnikatele. Práce se zaměřuje na definování nejperspektivnějších oborů pro český export a také bariér, které by mohly bránit úspěšnému vstupu na brazilský trh.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.